Kibble lagi sedap

Nyum.. nyum.. cedap~~
Oooo.. kibble lagi sedap dari epal rupanya..... Lazatnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Sabun di bilik mandi

Sedapnya epal ni
Makan sambil menyanyi sabun dibilik mandi.. sabun di bilik mandiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

Oh bestnyeeeeeeeeeeeeeeeee~

Oooooh.. bestnya baring atas laptop.

Baby Hamster day 17

Yang besar ni bukan anak hamster tapi maknya...

Cepat2 keluar sebab tau orang nak ambil gambar.
Ini pula rupa anak hamster saya pada hari ke-17 yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 16

Ohh cedapnyaaaaa

Baby hamster menyusu

Opppsss

Asyik menyusukan


Ini pula rupa anak hamster saya pada hari ke-16 yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 12



Berebut makan vege

timun terabai
Ini pula rupa anak hamster saya pada hari ke-12 yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 11


Hari ni kita makan carrot pulaaaaaaaaaaaaa
Ini pula rupa anak hamster saya pada hari kesebelas yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 10


Aloo tergolek pulak

Ini pula rupa anak hamster saya pada hari kesepuluh yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 9

Apa yang digelutkan entah

Baru nak belajar jalan

Tidoooooooooo.. zzzzzzzzzz..



Ini pula rupa anak hamster saya pada hari kesembilan yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 8

Mari menyusu

nyusu lagiiiiii
Ini pula rupa anak hamster saya pada hari kelapan yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 7

Mummy hasmter tengah mamam
Ini pula rupa anak hamster saya pada hari ketujuh yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 6

cute kan?? dah ada bulu tumbuh sikit2.

cute kan?? kan??

adoi geramnya tengok!!
Induk bagi minum susu kat babies
Ini pula rupa anak hamster saya pada hari keenam yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 5

Ini pula rupa anak hamster saya pada hari kelima yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 4

Ini pula rupa anak hamster saya pada hari keempat yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 3

Ini pula rupa anak hamster saya pada hari ketiga yang lahir pada 15 mei 2011.

Baby Hamster day 1

Inilah rupa anak hamster saya pada hari pertama yang lahir pada 15 mei 2011. Total 5 ekor kesemuanya.

Panduan menjaga anak hamster/Hamster beranak

Assalamualaikum. Hari nak kongsi panduan menjaga anak hamster/hamster beranak. Semua ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri.


1. Bila induk hamster (hamster betina) sudah hampir mrlahirkan anak, pisahkan segera induk hamster ke dalam satu kandang yang selesa. Tak semua hamster makan anak hamster. Tapi lebih baik mencegah kan??


2. Pastikan sangkar induk sentiasa bersih sebelum melahirkan anak. Kerana sangkar hamster tidak boleh dibersihkan selepas anak dilahirkan sehingga anak2 sudah memasuki umur 1 bulan. Sepanjang tempoh peyusuan sangkar akan sedikit berbau. Tahan saja bau itu. hehe. :D


3. Jangan sekali2 anda pisah induk hamster dengan anaknya sehingga anak hamster putus susu atau si induk tidak mahu susukan anaknya lagi. Tempoh penyusuan lebih kurang sebulan/ 4 minggu.

4. Letakkan sangkar hamster di tempat yg gelap dan 
elakan dari selalu menjengah induk hamster dan anak2nya. Kalau boleh letakkan sangkar di tempat yg tidak dilalui orang.
 Ini akan mengakibatkan hamster induk stress sehingga tidak mahu menyusukan anaknya atau memakan anaknya.


5. Elakan dari memegang anak hamster sehingga anak hamster putus susu. Kerana bau kita akan terlekat pada anak hamster dan induk hamster akan memakan anak2nya.

6. Pastikan makanan sentiasa ada. terutama selepas 
induk hamster melahirkan anak kerana hamster telah mengunakan banyak tenaga semasa melahirkan anak.

Asyik asyik awak

Remote ni saya yang punya
Asyik asyik awak je nak tengok tv.
Hari ni turn saya pula.
Hehe.

Burger Kucing

Burger Meow
Ibu!!!!
tolong saya!!!
saya bukan hidangan untuk dijadikan burger!!

picture from Lolcats.

Max Demuk

Max Demuk Muncit
Assalamualaikum dan salam sejahtera. 
rupa macam pembaca berita tak? Hehehe. 
Ni Max kesayangan saya. 
Alolo muchuk2 demuk sayang.. 
aih gemuk betul.
Original gemuk dan tidak dikasi atau dalam erti kata lain disunat.  
Mungkin sebab Max ni suka makan dan tidur sepanjang hari.
 tidak aktif seperti kucing2 yang lain. Overweight ni. 
Tapi tak pe. 
Gemuk2 pun saya sayang kamu Max Demuk. 
Muahhh3.. haha..